Ads 468x60px

Labels

agama (26) akhir (1) akhlak (17) Aku (38) baru (2) ibadah (7) idea (1) perkongsian (40) puisi (5) tafsir (8) Zikr (31)

Thursday 12 April 2012

Fikir-fikirkanlah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh wamaghfiratun waridhwan =)

pada suatu hari...
zakiran sedang termenung..
akulah tu..
asyik termenung...
ketiadaan sahabat untuk berbual-bual
apakan daya aku malas nak bersiar-siar..hu4
lagipon aku masih tidak sihat..
doktor kata aku mengalami allergi seduang...
setiap kali makan ikan pari mesti rasa xselesa...
pastu xboleh makan bnyak2 makanan brminyak dan bersantan...

aku termenung memikirkan nasib..
Alahai... penyakit2 ni memang menyusahkan betul..
menyebabkan aku rasa kecewa..
tak henti-henti aku caci maki penyakit tu..
segala jenis carutan dan tomahan aku guna..
kerana sungguh tidak selesa...
aku pon mandi.. huhuhu

Selepas itu aku terfikir...
MasyaAllah begitu adilnya Allah SWT kepadaku..
Aku rasa bersalah pula kerana tidak bersyukur..
apalah aku ni kan..
selalu terlupa akan Allah SWT sedangkan Allah sentiasa ingatkan aku...

Betul2.. Penyakit2 yang melanda manusia merupakan peringatan daripada Allah SWT supaya kita sentiasa mengingati-Nya kerana bagi Allahlah kuasa untuk menawarkan segala jenis penyakit..

Allah mengurniakan kepada kita penyakit supaya kita memperbanyakkan istighfar dan zikir kepada-Nya

Alhamdulillah... lega rasanya...
nasib baik Allah SWT masih menyayangiku..
sedangkan aku lalai dan leka..
Dia tetap mengingatiku..
Akulah hamba yang tak berguna kerana selalu lupa kepadamu..
Engkaulah segala-galanya bagi ku... Ya Allah ingatkanlah aku selalu..
Janganlah engkau membiarkan aku lalai...
Amin.. Ya rabbal a'lamin...

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates